8 november 2013

Lapptäcke

Japp, då var det dags att försöka göra klart mitt lapptäcke!

Här har jag lyckats sy fast en yttre ram.
Nej, den är inte heller über rak! ;)

Och här syr jag. Hittade något "filt"-aktigt nere i källaren som
fick agera fyllning eller vad det heter.
Nålhållaren är sydd av Cickis design.

Baksidan består av guldiga änglar! 
Och ja, jag fick sy ihop två delar änglar för att få till bredden.

När jag nu hade vänt ut och in på allt och sytt en
kantsöm så skulle jag försöka mig på dettahäringa med
kviltning! INTE min grej märkte jag! Men, jag anser numer
att mitt första lapptäcke är färdigt! *pustar ut*
Men det var jätteroligt!


Mönstret i mitten kommer från Majas Paradis.

Haha ser att de två sista bilderna är jättesuddiga!
Men det gör inget! Ni missar inget! *asg*

2 kommentarer:

Maja sa...

Goá du!
Inte hade jag tänkt att du skulle vändsy din kvilt, men det visar att du har egna tankar och idéer och en riktig gåpåanda!
Nästa lördag ska du få lära dig lite om kviltning och kantning!
Ta med ditt arbete så kollar vi igenom det och du kan få lite mer tips!
Bra Jobbat Ulrica!!!
Kram//Maja

Smycka sa...

Tack snälla Maja! Kram =oD