16 november 2013

Fredag kväll

 Idag for Husbandet och jag till vårt favorit ställe,
Kryddan, och käkade en jättegod middag.
Jag åt som ovan med stekta grönsaker till, ett
glas vin och en liten karaff med vatten.

Nej, jag har inte skrivit fel! ;)

Efter det for vi till Lillsvåger och tog en fika.
Och efter for vi till sonen med sambo som blivit
kattföräldrar till två jättesöta katter.

 I morgon ska jag på "sykurs" igen. Gick ner till 
källaren och mitt lilla kryp in för att finna några tyger.
Och vad hittade jag?! Jo, en löpare som jag började
på för, tja, kanske 15 år sen! *hahaha* Och som
ni ser på banderollen så är det inte något nytt garn precis.

 Vet inte hur långt jag har virkat, men i min lägenhet
uppe i Stockholm var en fönsterbräda ca 4 meter tror jag.
Så en bra bit har jag visst kommit. Och garnet är inte
tjockt inte. *hehe* Kanske borde kolla om jag kan ha
den här i huset någon stans. Sovrummet får det blir,
för där brukar svangardinen jag har virkat hänga.

Jaa, det är allt bra att rota bland gamla kassar och lådor nere i källaren!
För oj vilka skatter man kan hitta! =oD

Och nu har jag hittat lite tyger som jag skär till
Men jag orkar faktiskt inte sy dem ikväll.
Får göra det imorgon på kursen.
Skar till fyra av vardera färg,
har en beige ovanpåtyg och ett
grönt unertyg. Ja, jag vet att de inte
är riktiga ord, men i alla fall! *hahaha*

Hoppas jag kan visa ett färdigt resultat imorgon kväll. =oD

Inga kommentarer: