11 april 2014

Fredag 11/4 Mer sytt

Jag gömde ju att berätta att min symaskin skenade igår!
Japp, du läste rätt!

Igår när jag sydde så ville jag backa lite och tryckte då på
en av knapparna jag har på maskinen. Men serru DET ville
inte min jäla symaskin! Så jag hängde på knappen och tryckte
nårgra gånger till! Men nada hände!

Då ser jag att det blinkar för att säga till mig att dra ut sladden
till fotpedalen. *hm* Konstigt! Men jag gjorde som maskinen sa!

Och JÄKLAR i min låda!
Jag trodde jag skulle få hela symaskinen i knät!
Den drog iväg som bara den! Fullständigt rusade!
SKENADE!

Sen så stannade den äntligen och jag pustade ut!
Det var en läskig upplevelse!
*skrattar*

 Med denna upplevelse kvar i minnet så var jag på tygerna
idag igen. Idag ville jag sy en mindre korg för skräp
när man sitter och syr.

Hittade mitt tyg jag köpte i USA för 2 år sen.
Nej, jag är inte så snabb! *hehe*

Mätte, skar och sydde ihop lite delar och även
denna korg fick ett "skärp" för att hänga saxen i.

 Gjorde kanske korgen lite för "grund" men det funkar! =o)

 Mätte ut så jag skulle få denna söta bild på framsidan. 
Sen mitt enkla försök till frihandskviltning igen. 
Nej, jag är absolut ingen stjärna på detta,
men skam den som ger sig! 

 Och varför inte, baksidan blev då lite skev också.
Men, men det får stå för charmen. *hehe*

 Sydde en liten nålkudde som jag jag fick sy ihop förhand.

Satte en självfästande kardborre under kudden på vikten som 
skulle motverka att allt gled ner på golvet.

Men det visade sig att den var lite för lätt så jag fick öppna
den och fylla på med mer ris och sy ihop förhand.

Men jag tyckte fortfarande att det var lite kanigt så jag
sydde på en antiglidgrej på baksidan. Jag har detta i 
mina kökslådor så allt som ligger där i inte far omkring.

 Och VIPS så blev den äntligen klar!
Portabel och lätt att ta med sig.

Man lägger allt i korgen och tar ut det
när man ska använda det.

 Finns till och med lite plats över om man vill.

Och så här hänger hela ekipaget!
Hängslena (hängbanden) blev lite långa 
men det får duga.

Jag är jättenöjd! =oD


2 kommentarer:

Maja sa...

SÖT!!!!
Det ska bli så roligt att få se den i morgon!
Det verkar som att våra symaskiner vill "busa" med oss!
Kanske får de jobba för mycket?;-)
Kram//Maja

Smycka sa...

Tack snälla Maja! Tar med alla alster till imorgon. kram kram