27 april 2014

Lördag 26/4 Fortsatt sydag

Idag var en solig och fin dag!
Solen sken varmt och getingar, humlor och ja
många kritter flög omkring idag. =o)

Här växer lite tulpaner som vi livräddade när vi grävde
upp vårt trasiga solur. Vi tryckte ner dem i denna kruka
och ja, den sköter sig själv som synes.
Jättemysigt!

Stod på altan och nystade mina två härvor som 
jag färgade hos GarnMalin i onsdags.

Trodde det skulle vara svårare/trassligare än det var.
Men, det gick faktiskt väldigt lätt!

Idag kom skaparandan på igen!
Och lite tidigare också än igår! *ler*
Skuttade ner i källaren och mitt överfulla pysselrum
för att leta reda på lite tyger som jag kanske 
har någonstans men inte vet om. *hehehe*

Har alldeles för mycket kolliox kan jag ju säga!
Men, jag fann lite tyger och här är resultatet.

Idag blev det en liten väska med lock/top cover.
Är faktiskt väldigt nöjd!

Jag har lagt ner mina sydda alster som jag har med
mig till syträffarna. =o)

 Så här ser den ut tom. Locket "står upp".
Det är två fickor i. Fickorna är gjorda 
av överblivna remsor som jag skurit till.

Här är locket/top cover nere och då syns inte fickorna.
Ja, det var ju lite knepigt att få ihop detta!
Första gången och ja, några sprättningar men
skam den som ger sig! *ler*

Locket/top covern blev lite för lång kanske.
Har inte bestämt mig för om jag ska korta
ner den lite eller ej. ;)

 Långsidor
Skar ut remsor, 2,5" * 10".
Handtagen är gjorda av två remsor var som är vikta.

Kortsidor
Kviltningen är helt ok tycker jag.
(som inte kan det här. *ler*)

Botten
Lyckades få ihop ränderna. =o)

 
 Fickorna
Fickorna är en remsa vardera som är delade 
på mitten och ihopsydda.
Här i ligger min pytte-linjal  på 2,5".

Det var det hela idag!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så duktig du är, blev ju supersnyggt.
Det är i sådana här lägen jag blir avis på er som kan sy. Idéer har jag, men jag kan ju inte få till det med maskinen tyvärr.
Ha nu en fin skaparsöndag

Sunna sa...

Vilken fin väska, symaskin och jag har tyvärr aldrig funnit varandra, men man vet ju aldrig..

Maja sa...

Så roligt att se dina arbeten, Ulrica!
kram//Maja