12 april 2014

Lördag 12/4 Scrapiga block och tuppar

 Idag var det dags för min "sykurs" igen.
Gillar verkligen dessa träffar!
Underbara människor! =oD

Idag fortsatte vi med lite scrapiga block.
Vi skulle sy en tupp idag. Jag började starkt!

Sydde två rutor med lila och gula toner i.
Men, jag gjorde dem ju alldeles jättelika!
Skulle ha gjort dem spegelvända, men, men

Ja, ja, jag gör klart den när jag kommer hem.
Hade gjort lite annat "fel" också men det var bara jag
som störde mig på det. Men när jag kom hem så 
sprättade jag upp de "felaktiga".
Gör om gör rätt! =o)

Hemma sydde jag ytterligare en ruta fast åt andra hållet,
trodde jag ja! Mene, nä, jag lyckades inte!
Men, what the heck! 

Sydde på dragkedjan i alla fall, första by the way!
Och sen kände jag att, naä, jag väll änte sy en tupp!
Kan det inte bli en liten förvaringsgrej? *hm*

Jo, det kan det!
Så jag skar sönder den tredje rutan för att "fylla" den
lilla förvaringen. Mene, när jag väl sytt i hop två
sidor så fick jag inte riktigt ihop under så då 
struntade jag i de andra två bitarna och sydde ihop. =o)

Och se här, den passade perfekt till förvaring
åt mina extra spolar som i och för sig ligger i 
en ask. Men hur kul är det?! Roligare om
de ligger i min lilla förvaringsgrej! 

Och ni som känner mig vet att jag inte ger mig!
Gjorde inte det denna gången heller! På´t igen bara!

Denna gången sydde jag verkligen spelgelvänt och se
här, en tupp blev det till slut! Blev i och för sig
utan dragkedja men man kan inte få allt på en gång!
Fyllningen är ris.

Jag blev faktiskt nöjd, men när jag ser på bilderna,
igen, så ser jag att det hade blivit snyggare med smalare
bitar, ögonen skulle sitta lite längre fram
och det ser ut som han räcker ut tungan å mig! *hahaha*

God natt! =oD

4 kommentarer:

Maja sa...

Du är väl rolig du!!!
När man säger åt dig att det är bra, men du tror inte på det!!!
Ja, det ser ut som han räcker ut tungan åt dig, kul typ;-))
Du vet väl om att du också är underbar!!!!!
Kram//Maja

Smycka sa...

Tack Maja! Jag hade i mitt huvud att det skulle vara mörkare upptill och ljusare nedtill. därför gjorde jag om allt. Kram kram

Rosenvante sa...

Oj så mycket du varit med om den här veckan. Tur att du är så envis, det är det man lär sig på att göra om och om så man förstår och får det rätt, det blir ju enklare med tiden och så uppenbart hur man ska göra när man gjort alla de där felen från början.

Smycka sa...

Ja, det var lite så jag tänkte! ;) Gör om gör rätt medans jag har tankegången "framme". Det är lätt att glömma om man inte gör det på en gång tycker jag. =o)