15 april 2014

Måndag 14/4 Många järn i elden

 
Idag blev det styrketräning på förmiddagen
på Actic Skövde. Måste ju erkänna att jag var
väldigt trött. Men det gick bra.

Efter träningen fick jag sån inspiration till att göra
några påsk-kort. Japp, jag är sen, men bättre
sent än aldrig! De ligger på Ulrica Design,
både på bloggen och Facebook.

I lördags satt jag i flera timmar med symaskinen
och fick jätteont i nacke och axlar. Tog det lugnt
i söndags, men idag blev jag sittandes med
min kort i flera timmar.

Det blev flera olika varianter.

Tryckte några med Mamma och Pappa på också.

Blev visst en liten tavla också.

Helt plötsligt låter min mobil och jag vet att jag glömt något!
Men vad?! JO, jag skulle ju på kurs hos GarnMalin
för att lära mig göra kärleksknutar!

Klockan var nu 15 och kursen skulle börja kl 16.
Hela matbordet var fullt med mitt skapande!
Vad göra?! Jo, jag fick ihop det mesta. Ställde det
på strykbrädan. *s* (Kanske fortsätter i morgon.)

Så jag galopperade in i duschen och precis när allt mitt
hår blev blött var jag tvungen att skutta ut!
Hoppa nästan jämfota i kläderna, fick bli lite typ
myskläder, snabbt och enkelt. Ila tillbaka till badrummet
för att kladda lite färg i ansiktet. Sprang in i vardagsrummet,
grabbade tag i min handarbetskorg och drog!
Och tro det eller ej,
men kl 15,36 sitter jag i bilen och är på väg! *pjuh*

Väl hos GarnMalin så ser jag ingen där, men som 
tur så kommer en annan kursdeltagare så jag hakar på.
Och detta var också roligt att lära sig. Lite knepigt
med sjalen, men när man väl fick "häng" på det
så funkade det riktigt bra.
Men vad nu dag?! Mobilen skrek igen!
VAD har jag glömt nu da?!
JO, jag ska ju på spinning om en timme!!!
GAAA! Bye bye kursen och tack! =o)

Virknål nr 4 till båda.
Övre: Tahiti Batik Four Seasons Gründl 100% polyacryl, 
100 g - 260 meter.
Nedre: Parrot Hjerte garn, 10% mohair, 90% premium acryl, 
100 g - 526 m

Vill bara påpeka att jag inte bröt några hastigheter eller så, 
men hem kom jag och i tid.
Det var dags för spinning med Actic Skövdes Julia.
Tack Julia för ett gött pass!

Och nu sitter jag här ock skriver, lite trött dåra, 
men jag mår bra! Det är väldigt stressigt
att vara arbetslös må jag säga! *hahaha*

God natt!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Låter en aning jäktigt det där :)