10 april 2014

Torsdag 10/4 Sytt och stickat

Idag fick jag lust att sy en scrapig ruta!
Såg ett mönster på nätet som jag tyckte jag kunde "kopiera".
Som ni ser gick det så där! *hehe*

När jag kollade på bilden såg jag hur knasigt det har blivit!
Det "djuriska" lilla tygbiten borde ha varit lika lång som
"rävarna" är bred. Det hade sett mycket bättre ut.
Men nu är det som det är.

Sen är jag inte säker på vad jag har gjort med de
delade rutorna. Måste ha vänt någon av dem 
helt fel för det ser jätteknasigt ut. 

Men what the heck! I´m lerning! =oD

 Men jag gav mig inte!
Jag hoppade genast på att försöka sy ytterligare en
korg till mig själv. Eller ja, en förvaringsgrej.

 Jag var så himla redig att jag sydde dit en liten
rem som man kunde hänga den lilla symaskinssaxen i.

 Ja, ni ser rätt! Jag kan inte kvilta som man ska!
Jag improviserar som bara den! *skrattar*
Men, som jag skrev under översta bilden,
jag lär mig att försöka sy, kvilta och se på rätt sett.

Det går sådär! *ler*

 Man kan också ha kanten uppe och saxen 
hängandes i korgen/förvaringsgrejen.
Fodret är Tildatyg från Panduro.

Här är lite mer hur tyget ser ut och mitt försök 
till kviltning. Yttertyget blev jag jättekär i 
så jag var bara tvungen att köpa det.

Köpt hos Tinas Trä & Textilier i Mariestad.

Var även förbi hos Garn & Ved för att få lite hjälp
att lösa ett mönster jag inte förstod.
Tack Helene! =o)

Hade fastnad i diagrammet och gjort precis tvärt om.
Jag trodde svart var svart och vitt var vitt,
men inte da! Och så var hela mönstret förskjutet
tycker jag men ja, ja, kämpa på! ;)

2 kommentarer:

Maja sa...

För det första så såg den frihandskviltningen bra ut!

För det andra så är det så himla roligt att du syr och testar!

För det tredje så är tyget med
provdockorna helt underbart!!!

För det fjärde så OM du tar med dina arbeten på lördag så kan du få lite konstruktiv kritik- OM det skulle behövas.

Jag är nämligen inte säker på det!!!
Du är duktig (Hatar det ordet), men du är verkligen duktig!!!

Stor Kram//Maja

Smycka sa...

Tack snälla Maja! Jag försöker! Kram =o)