20 april 2014

Lördag 19/4

 Började på ett hemligt litet projekt i fredags natt.
Varför börja på en dag när inspirationen är som
bäst på natten?

 Och jag virkade lite vidare med färg nr 2 idag innan
vi for till svärmor med man för god mat.

 Och här har jag kommit lite längre. Jag har virkat
in en pärmdel från en bok för att stadga upp sidorna.
Gjorde lite för snålt så jag fick förlänga lite med den
turkosa färgen. =o)

Och nu blev den färdig!
Rosa/turkos inne och orange/turkos ute.
Nu ska det bara sättas dit någon blomma
eller ett hjärta också, eller något.

Försökte mig på dragon stich med jag var inte
 så haj på det som jag trodde. *hihi*

Virkad i vanligt bomullsgarn med nål nr 2.
Två pärmar från en bok är invirkade, men jag
virkade ihop dem för tajt.

Vänstra sidan är för "vanliga" virknålar,
högra sidan är för virknålar med tjockare handtag.

Nattinatti

Inga kommentarer: