16 april 2014

Onsdag 16/4

Idag var det dags för ett besök hos "min" Sören
som har Wilssons Hårateljé AB. 
Jag blev fin i håret! =o)

Sen var det dags att visa lite färg!
Jag flyttade en hög med "ris", det vill säga
ett nersågat träd. Det blev fyra skottkärror
varav en av dem välte så jag fick hämta dem
som föll ur när jag lastat av de andra. 
Det är den ljusa högen.

De grövsta bitarna ligger i botten. Framför 
lite mörkare så ligger grenen jag just sågade av.

Jag skulle klippa ner lite buskar och så, men jag
hittade inte min sekatör. Men när jag var i garaget
fann jag en otroligt slö såg som jag valde att använda
på vårt syrenträd.

Kanske inte det smartaste, men jag fick träning
i alla fall. *hehe* Tog en liten stund att få 
ner grenen men det gick! 

I say Girl Power and stay strong!

Här är trädet så då kan ni tänka er
hur jag har stått! Jag stod på insidan.

Var lite svårt att få in den på tomten och dra den 
till baksidan men skam den som ger sig! 
Nu är det i alla fall klart! För denna gång!

Men just nu är jag inte så kaxig! Har himla
ont i händerna, men, men, det är sånt man får 
tåla om man vill härja med en slö såg och
hålla armarna över huvudet och jobba! =o)

Och efter det bar det av till Actic Skövde med ett
spinningpass med hårdrocks-Alma!
Jag var helt slut efteråt!

But hey, I will survive!

God kväll!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Kära nån, undrar hur armarna känns idag, vilket slit.