5 april 2014

Fredag 4/4

Hittade ett jättesött litet durkslag och två urgulliga små fat till tepåsar.
Var ju tvungen att köpa dessa! =oD

Husbandet och jag bestämde oss för att far ut på en liten roadtrip
ner till Tyskland. Men för att komma dit så måste man åka över
några broar och en igenom en tunnel.

Vi börjar med Öresundsbron högst upp till vänster i bild.
Följd av en tunnel som visas på bilden högst upp till höger
samt den vänstra bilden i mitten. Den andra bron är 
Stora Bältbron och även Lilla Bältbron på bilden längst ner.

Jättefin utsikt var det!
Men det gick tyvärr inte att fota för räcket var lite för högt. =o)

När man ska resa så långt behöver man en "resväska"!
Vi åkte från Skövde kl 05.00 så det blev en tidigt morgon!
Och vi "landade" i Skövde igen på fredagsnatten vid tvåtiden.

Det blev ca 12 timmars handarbetstid! =oD
Var lite öm i händer och axlar får jag erkänna.

Jag började med att sticka på mina grytlappar.
Men kunde bara nästan göra färdigt den ena för jag
hade ingen virknål nr 8. *hm* Och vilken tur då att det
fanns att köpa i Tyskland! *hahaha* Så båda blev klara!

Stickade och virkade i Svarta Fårets Home sweet home,
35% bomull och 45% akryl. Stickor och virknål nr 8.

Och när man ska sticka flätor behöver man en hjälpsticka.
Och vars ska man ha den när man stickar? 

Tjaa, man kan ha den "i kinden" eller i sin mudd. 
Mudden gick bra väldigt länge, men sen så började jag tappa 
den när jag rörde på mig. En gång tappade jag den på golvet 
bakom passargerarsätet men fann den. 
Och andra gången så tappade jag den mellan
sätet och mittenkonsollen och fick som tur var upp den!

Här håller jag på med ett framstycke på en kofta
till mig själv. Önskar att den vore färdig redan nu!
Kunde inte fortsätta på den mer för nu börjar det
ett annat mönster med precision. ;)

Stickas i du store alpakka STERK, 40% fineste alpakka
40% merino ull och 20% nylon.
Stickor nr 3 och 3,5.

Först åkte vi till Scandinavian Park för att shoppa loss lite.
Och väl i Danmark igen for vi mot Frederikshavn.
Men strax utanför fikade vi på Nikolines Cafeteria.

WOOHOOO! I´m in yarn heaven!
Garn, garn och åter garn!
Och garntillbehör! *hahaha*
Husbandet sa bara: - Åh, de fuff! och gick vidare.
(översättning: -Hejje guuu!)

Självklart kom jag ut med en liten goodiebag
fylld med en massa fina garner och en fet virknål nr 8!
Väskan fick man på köpet! =oD

Och efter all shopping blev vi hungriga!
Och då finns det en fin restaurant som heter
Steak n more med jättegod mat alldeles i närheten.
Och eftersom det var "min" dag så fick jag dricka lite vin till maten!
Jag åt schweinemedaillons  und kartoffel.
Det var väldigt gott! =o)

I Frederikshavn tog vi färjan över till Göteborg.
Det var inte så fullt som det var förra gången vi åkte.
Det var skönt att kunna stå för sig själv och finna 
en skön liten vrå att fika i.

Och på färjan tog jag upp min babyfilt som jag
virkar i små mormorsrutor i Tilda garn,
50% bomull och 50% akryl med virknål nr 3.

Började med att fästa trådarna men tyckte det 
var tråkigt så jag började att virka ihop dem istället.

Vi kom hem sent på natta, typ ca kl 01,30
och stupade i säng. 

Inga kommentarer: