23 januari 2015

Fredag 23/1 Scrap bag-fredag

Igår fick jag ett reklamblad från Rusta med lite
intressanta saker i.

Så idag var jag ju naturligtvis tvungen att fara dit.
Jag blev med en klocka för 20 kr, en liten lampa
på vit fot med svart skärm för 30 kr och en
lampskärm för 60 kr. 

Jag är nöjd!

Klockan i syrummet, svart/vita lampan i
Husbandets rum och den sista skärmen är i köket.

När jag sytt mina andra väskor och scrap bags
så har jag skurit av lite delar. Dessa delar
kunde jag inte slänga så nu kom jag på
vad jag kunde göra, en scrap bag för 
det som är kviltat. =o)

Den är inte riktigt färdig, har inget foder
och ingen liten rem eller knapp än

Idag kom lusten att sy ytterligare
en scrap bag, i rosa!

Vart jag hade hjärnan när jag kviltade här,
mene, tja, det får bli en variant. *ler*
Randade först kortändan och sen
som jag på mig och då ändrade jag mig
och började kvilta som jag skulle
långsidorna. *skrattar* Ja, ja,
det blev lite annorlunda. 

Här är bottenplattan klar.
Detta mönster är från Majas Paradis.

Denna scrap bag är inte heller klar.
Har bara sytt ihop den. 
Den ska också få ett foder, knäppning och en knapp.
Till denna bag kommer jag att göra 
mig en egen knapp, fast inte i kväll.

Sykvällen började med en liten ruta,
spinnande stjärna, Tessallation.
Om ni kikar riktigt noga så 
ser ni den tror jag. *hihi*

Borde ha använt ett starkare 
enfärgat tyg bakom själva snurran.
Får prova det imorgon eller så.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Fasen så duktig du är, önskar jag kunde sy också när jag ser allt fint som kan skapas.
Jag fick också det bladet och tittade också på lampskärmar, men jag har inte varit in till butiken, men nu fattar jag att jag borde gjort det, lyckade köp du gjorde och så billigt

Smycka sa...

Tycker absolut att du ska fara till Rusta! Jag blev jättenöjd! =o)