29 januari 2015

Onsdag 28/1 KAL - Three Shades of Grey part 10

Så, nu är min variant av KAL-koftan klar! =oD
Jag är nöjd!

Detta var ett annat sätt att arbeta på.
Har gjort top-down på ett liite annorlunda sätt.
Det mesta var samma tänk.

TACK Dödergök för att du delade med dig av
din kunskap! Och TACK Stickamera för
denna trevliga KAL!

En liten närbild på knapparna.

Se sån stil hon har min Bea!
*skrattar* Kolla lillfingret! =o)

Min "lilla" är höggravid och nere och hälsar
på sin lilla Mamsing. Hon är beräknad till
den 17/3 så jag måste sätta fart på att sy
och virka färdigt innan det är dags! 

Detta blev Beas alster idag.
En rosa/grön grytlapp till bebbens farmor. =oD

Grytlappen är virkad i bomullsgarn med nål nr 3.


God natt!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det här har gått i rekordfart. :))
Den ser verkligen skön o mysig ut.
Snart dags för tillökningen, magen växer fint.

christinastickar sa...

Jättesnygg, vad fint med ränderna!! Skönt att det var fler än jag som var lite sent ute :)/"crickostickar"

Maja sa...

Den blev jättefin!
Vilka knappar du fått tagit!!!
Min kofta blir förhoppningsvis klar i dag!
Kram Maja

Leena sa...

Snygg och så läckra knappar!