27 januari 2015

Tisdag kväll 27/1 KAL - Three Shades of Grey part 9

 

Så, nu har jag maskat av själva koftan!
Jag är nöjd! Ja, jag kunde ha gjort på annat vis,
men nu gjorde jag så här och det blev bra för mig.

När jag trodde att jag skulle gå tillbaka till KAL-
sidan för att läsa om ärmar så såg jag att det visst fanns 
en del om nederdelen av koftan också. *hm* 
Den missade jag visst. *ler*

Vad gäller ärmar, eh, jaaaaa, jag är ju rätt varmblodig
så att eh, vad tror ni? Sticka en liten bit ner
men inte en hel trekvartsärm? Eller?

Måste finna fyra knappar också och sy i.
Vem vet, kanske jag hinner bli klar till på lördag! =o)

Bild 1: Nej, bakgrunden är inte den bästa.

Bild 2: Skulle fota ryggen på min kofta. Meneh,
eh, det gick inte så bra! Bara en massa hår! =o)

Bild 3: Bea fick ta kort på ryggen. Tycker att
den är helt oki! Längden också.
Och ja, bakgrunden är kass här också.

Bild 4: En liten bild framifrån också.
Och bakgrunden här är också kass. *ler*

Stickas i två okända ullgarner och i 
Pläd garn från Järbo garn med stickor nr 5.
Handtvätt 

Nattinatti

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Jättefin :).
Tänker på ärm, tror du inte du skulle ångra dig om du gör för kort?
Jag hade nog gjort den lite längre och vikt upp vid behov, en tanke bara.