20 januari 2015

Måndag natt 19/1 KAL - Three shades of Grey Part 4

Nu har jag kommit lite längre på min kofta.
Får nog göra några varv till innan 
randningen börjar.

Har gjort tre knapphål också.
Kanske lite tätt, men i alla fall.
Tyckte att 5 cm mellan dem räckte.
Så det blir nog fyra till fem knappar
upptill. För jag tror inte jag vill ha 
knappar hela vägen.

Stickas i två okända ullgarner och i 
Pläd garn från Järbo garn med stickor nr 5.
Handtvätt 


Första gången jag gjorde en top-down tröja
så vet jag inte vart min matte eller ögon var!
Tröjan jag började på var hur stor som helst!
Den passade turligt nog min sambo! *skrattar*
Tyvärr ligger tröjan som ett UFO/EFO 
med 1½ ärm kvar att göra. *suck*

Men, det känns som om jag vill fortsätta på
den snart igen.

Har även gjort en top-down tröja i Cacao.
Den blev också förstor, så att eh, ja,
jag vet inte vad detta blir! *skrattar*

Bättre!? 

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Min blev jättebra om jag hade varit längre, ärmhålen hamnade väl långt ner. Så du är inte ensam i fel beräkningar :)

Smycka sa...

hihi det känns tryggt! ;) Å andra sidan är det väll bra att man gör fel så man kan göra rätt senare. *ler*