4 januari 2015

Torsdag 1/1 och Söndag 4/1 - Träning

På Facebook gick jag med i en grupp som heter
100 pass innan Midsommar, 1/1--1/5.
Den som vill kan följa passen på sidan av inläggen.

1/100 hade glömt skriva om mitt fösta pass för året!
En liten promenad på nyårsdagen  med Husbandet.
Gick inte så fort för jag har ont i ryggen och 
det är inte roligt!

Fick hänga ut den två gånger på promenaden.
Ja, ja, det går väll över någon gång.

2/100 Idag var tanken att jag skulle göra årets
fösta spinningpass, men se det gick inte!

Har fortfarande ont i ryggen och går på Naproxen,
Fick bli en liten promenad till idag.

Gick faktiskt bättre att gå idag än den 1/1.

Bomullsgarn med Inoxal 4,5.
Den 2/1 provade jag att virka med fel hand!
Efter ett inlägg på Facebook, en fråga om hur man
lär en som är vänsterhänt att virka. Allt blir
ju baklänges!

Det måste jag prova tänkte jag!
Och sagt och gjort, här är mitt lilla resultat!
*skrattar* Det var INTE lätt ska jag säga!

Men, jag hittade ett sätt tillslut!
Fick vira tråden två gånger runt lillfingret
och två gånger runt pekfingret.

Kunde inte hålla trådspänningen som jag gör med 
andra handen, Jag är då högerhänt i vanliga fall'
och håller tråden i vänster hand, även när jag
stickar. Och att försöka hålla en tråden
sträckt med höger hand, 
ja, det var en utmaning!

Nästa utmaning för mig är att
jag vill prova att sticka åt fel håll också!

Och tänk på,
att ALLT är fel håll som
inte är RÄTT håll! =o)

Go kväll!

Inga kommentarer: