1 januari 2015

Nyårsmiddag 2014

Igår på nyårsafton var Husbandet och jag ensamma
hemma och käkade en mycket god middag!

Vi käkade fläskfilé. räfflade potatispommes,
hemgjord gräddsås, vitlöksbröd och 
svartvinbärsgelé.

Jag drack ett glas rött och Husbandet en öl.
Sen vid 12-slaget stod vi på altanen
och kollade på alla fyrverkerier.

Låter kanske jättetråkigt, men vi hade
det jättemysigt!

Jag var så himla redig att jag sökte jobb 11,45 pm! =o)
Idag har jag sökt ytterligare jobb och imorgon ska
jag ner till arbetsförmedlingen och skriva in mig.

God fortsättning på er!

Mattips

Grillmarinad
Blanda sötsursår och soja. Pensla på båda sidor av köttet.
Ta "lagom" av båda, lite mer av sojan.

Sås
Ta den mängd grädde du vill ha.
Tillsätt soja och salt i önskad mängd.
Gärna till gränsen till för salt.
Skikta ner en matsked mjöl för att få såsen lite tjockare.
Låt sjuda i några minuter, inte koka.

Om man vill kan man ha champinjoner i såsen.

1 kommentar:

Nett sa...

Det ser gott ut :)
God fortsättning in på 2015 :)