19 januari 2015

Söndag 18/1 Handarbete och KAL

Idag blev jag klar med ytterligare en scrapbag
efter mönster från Majas Paradis
Denna är för mina gröna scraps.

Gjort ytterligare en knapp idag.
Denna gång med bara mjuk fyllning.
Satte den dock lite väl högt upp men,
ja, ja, den är fastsydd nu. 

Den vita hylla är liiiite för hög för mig när jag ska skära
mina tyger. Kom på att jag hade ett bord nere i källaren.

Tog upp det och min stora matta var typ förstor, 
men det gör inget! Bordet är liiiite för lågt också.

Kan ju i och för sig bero på att det är ett litet soffbord!
*skrattar*

Nystade ytterligare två nystan till min KAL-kofta.

Från och med nu kallar jag den för
Three shades of Grey.

Hoppas den blir som jag ser det i huvudet.

Stickas i två okända ullgarner, ingen banderoll.
Mellangrå är Plädgarn från Järbo garn.
Står lite info på banderollen, dock inget
om stickstorleken. *hm*

Jag använder stickor nr 5.

God natt!

7 kommentarer:

Dollandesign sa...

En härlig grön scrapbag Du visar oss att Du sytt i dag. Jag tycker att Din "homemade" knapp var söt. Och Din kviltning ger säkert stadga i påsen förutom att det är snyggt!

Dollandesign

Smycka sa...

Tack! =o)

Maja sa...

Bra jobbat,Ulrica!
Snygg scrapsbag!
Visst är det kul att göra knapparna själv!
De kan bli hur bulliga som man själv vill ha dom och det gör ju också att ingen blir den andra lik!
Kram Maja

Smycka sa...

Det var inte så svårt som jag trodde. Så det lär nog bli fler knappar längre fram. Nästa gång blir nog en rosa/lila/röd kanske. Spännande färger! Kram kram

Anonym sa...

Jättefin scrapbag! Kram "Pingel-Mia"

Smycka sa...

Tack Pingel-Mia. Kram

Anonym sa...

Jättefin scapsbag Ulrica!
Jag har ju också gjort en sån utifrån Majas Paradis! Love it! Tack Maria! <3
(Om det går så "hjälptagga" gärna!)
Kram
Nettan i Hjo