23 januari 2015

Torsdag 22/1 KAL - Three Shades of Grey part 7

 
Japp, här kom ytterligare en bild!
Man skulle prova ofta! 0=o)

Tänkte att jag inte skulle behöva öka för bysten men
ser ni det behövde jag viss. *hm* Ja, ja, repa upp
eller sticka baklänges var inget val så jag gjorde en 
habrovinsch. Jag började öka mitt i fram i alla fall.

Och, ja, jag har skrotat runt i min sköna 
pyjamas byxor heeeela dagen och 
mysigt i mina favorit tofflor. =oD

För tillfället ser den kilen ut så här. =o)

Sen under tiden nu när jag stickar så har jag ändrat
mig igen och igen. Nu så vill jag ha lite längre 
framstycken också.

Gör förkortade varv från kanten in till 
ärmhålet och vänder.

Så här ser det ut under ärmen,
Gjorde nästan som Dödergök beskrev, 
gjorde lite som jag tyckte kändes bra.

När ärmhålet var "klart" kände jag att jag ville
"dela av" fram- och bakstyckena. 

Eftersom jag fick en maska "över" efter 
ihoptagningarna så markerade jag en maska
före och en efter, totalt tre maskor som jag stickar
avigt resten av koftan.

Och eftersom jag är lite bredare över nederdelen än i 
midjan så tänkte jag att jag kan göra en kil mitt
bak också så så blev det!

Som jag ritade på min skiss så ville jag ha koftan
lite längre i bak, så här stickar jag också
förkortade varv mellan ärmhålen.

Tanken är att det ska vara längre i framstyckena
och i bakstycket och gå upp som en typ
båge vid höften. Det är i alla fall så jag ser det.
Sen får vi se hur det blir! *ler*

Stickas i två okända ullgarner och i 
Pläd garn från Järbo garn med stickor nr 5.
Handtvätt 

Go kväll!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Oj det låter komplicerat det där. Men när man är i det själv ser man ju precis hur det är man tänker. Jag tror jag förstår det mesta faktiskt, men om inte så gör jag nog det längre fram efterhand du visar