25 januari 2015

Söndag dag 25/1 Block

Bild 1: Här tyckte jag att jag 
sydde smart, men nej! 
Gjorde fel! Men rättade. 
Den rätta sömmen är vid pekfingret.

Bild 2: Sytt fel igen! 
Sprätta! Gör om gör rätt!

Bild 3: Sytt om rutan 

Bild 4: NU är det rätt! 

Översta blocket (rutan) sydde jag rätt,
men var för klen i den ena färgen så 
det syntes inte så bra.

Mittenblocket började jag med det blommiga
innåt men av någon anledning så blev det
fel så jag satte ihop det lila i mitten istället.

Nedersta blocket är nu rätt och där syns
hela mönstret som det är tänkt.

Lite pilligt innan man kommer på hur man ska göra.
Men alla är vi barn i början!


2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det verkar krångligt det där

Smycka sa...

Innan man kommer på hur man ska göra så kan det bli lite knas. *hihi* Det är detsamma när man stickar och virkar. Innan jag kunde tyda engelska mönster så blev det lite fel. *ler*