13 januari 2015

Måndag 12/1 Naglar, syrum, träning och babyfilt

Igår var det dags för lite nya naglar för mig.
Jag blev jättenöjd!

Igår jobbade jag med att fixa i ordning i mitt nya syrum. 

Jag trixade in Beas saker hon hade under sin
säng in i hennes garderob. Tog ut hennes säng
till hallen. Tömde mitt garnskåp i källaren (bild 1)
och började tömma även min långa hylla.

Bild nr 2 är bara tyger! Finns mer tyger och
garn nere i källaren! *hehe* Plus att jag har
tyger redan nu i syrummet! *ler*

Bild 1: Här kom tre mindre lådor till med lite mer garn.
Här är även mina fösta pärmar med mönster som jag
började spara i när jag var yngre.

Bild 2: Här är bara mönster. I de två lådorna är det
utrivna sidor som inte blivit insatta i pärm än. 
De andra är bara böcker! 
Jösses! 

Och jag som köpte ytterligare
en mönsterbok i jultidningarna! *hahaha*

Så, nu har Husbandet kommit hem och hjälpt mig att
bära upp garnskåpet och den stora hyllan (4x4 hyllor).

Garnskåpet gick relativt smärtfritt. Men den stora hyllan!!!
Den gick inte upp för trappen så vi fick ta den utvägen!
Fy faen vad tung den var! *pjuh* 
Men, den kom in!

Ja, jag hade ett glas vin här för att tänka bättre! =o)

Syrummet blev klart igår!
Jag är nöjd!
Och det som var i hyllorna fickplats! 
Som ni ser på bild 2 högst upp så har jag även
en liten rumavdelare. Också den fylls med 
tyg och lite mönster. *ler* 


Tror inte jag behöver mer just nu!
Det jag borde göra nu är väll att rensa!
Men DET har jag svårt att göra!
Det KAN ju bara bra att ha!

Detta blev ett bra träningspass!
Nr 5/100 innan midsommar.
Höll på med att flytta möbler och saker
i 12 timmar! 

Kommit lite längre på Beas lilla filt.
Här är första nystanet, 11 rutor + 1 liten.

Kommit en bit till!
Andra nystanet ytterligare 11 rutor + 1 nästan klar ruta.

Virkas i Lanett 100% merinoull,
virknål nr 3.

Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

Rosenvante sa...

Åh vilket pass du gjorde. Visst blir man nöjd med sig själv när man äntligen blir klar.
Bra att ha känner jag igen, jag kör så med :))